A színpadi smink

Sminkünk, amit az előadás alatt viselünk, eltér a hétköznapok sarán alkalmazottaktól. A színpadi smink feladata, hogy az arcot jól láthatóvá és izgalmasabbá tegye a közönség számára. A smink gondos felhelyezése jól kiegészíti a táncos ruháját, és kiemeli arcának jellegzetességeit.
Ha már gyakorlatot szereztünk benne, rendszerint 15-20 perc elég, hogy kifessük arcunkat.

A színpadi sminkkészletet tartsuk külön táskában, a napi arcfestékektől elkülönítve. ha szükséges vegyünk mindenből kettőt, hogy legyen a színpadra és a hétköznapokra is. így időt takaríthatunk meg és nem felejtjük betenni a kozmetikumokat sem.

A smink tartóssága szempontjából nagyon fontos az alapozás. Használjunk hidratálót az alapozó alatt, ha szükséges.

A természetes fényű arc harmonikussá teszi a megjelenést, s a szemre, az ajakra irányítja a figyelmet.
A pirosítót egyenesen az arccsontra, az arc külső részeire vigyük fel bizonyos szögben, hogy a szemet nagyobbítsuk. Domború ecsettel dolgozzunk a halántéktól befelé irányuló mozdulatokkal. ne tegyünk pirosítót közvetlenül a szem környékére.

Válasszunk két árnyalattal sötétebb színt, mint bőrünk, hogy kiemeljük az arccsont alatti részt, és még hangsúlyosabbá tegyük e területet.
Csak akkor emeljük ki az arc oldalát, ha túl lapos és nem elég hangsúlyos. Erőteljes arccsonton a kiemelés túl keménynek hat. A túl erő pirosító elcsúfítja az arcot.

A szemek rendkívül fontos szerepet töltenek be.
A következő menetrend a legtöbb esetben használható, de sosem szabad elfelejtenünk a következőt:
a színpadon legyünk drámaiak, ne túlzottan visszafogottak.

1. lépés: hangsúlyozás. A halványabb árnyalatot vigyük fel a teljes szemhéjra. A megfelelő árnyalat a krémes fehér, a világos rózsaszín, arany, ezüst, halványsárga. Az érettebb bőrre matt árnyalatokat tegyünk, és kerüljük a szürkét.
2. lépés: kontúrozás. Ezzel a módszerrel olyan vonalat rajzoljunk, amely megemeli a szemöldökcsont ívét. Egyenesen előre nézve vigyük fel a közepes sötét árnyalatot a szempillák mögötti terület megrajzolásához. A szemhéj és a szemöldök között félig fedjük be a területet. Ha egy kicsit magasabbra megyünk, az a színpadon jól mutat.
3. megrajzolás. A módszer hangsúlyozza a szem kívánt alakját, amely lehet macskaszerű, egyiptomi, mandula, vagy kerek, stb.
Vízálló ceruzával lassan húzzuk ki a felső szemhéj szélét. Álljunk meg a szemhéj sarkában. Nyissuk ki a szemünket és döntsük el, hol érjen véget a vonal, s oda tegyünk egy pontot. Ezután újra hunyjuk be a szemünket és a ponttól visszafelé húzzuk meg a vonalat. Ez a módszer biztosítja a megfelelő szöget, és hogy a szemek egyformák legyenek. A legjobb szöget úgy kapjuk meg, ha egy ceruzával az orr szélétől a szem külső zugához rajzolunk egy vonalat. Kövessük e szöget a szemöldök ívének megemeléséhez. Legyünk bátrak! Hosszabbítsuk meg a vonalat, mert színpadon nagyon jól mutat.

Szempillaspirálból a feketét javaslom mindenkinek, hogy erősek legyenek. vigyünk fel 3-4 réteget mindkét szemünkre, a réteget fokozatosan építsük fel. A több réteg megakadályozza a csomósodást. minden réteget hagyjunk egy percig száradni.

Az ajkak színben harmonizáljanak a ruha színével vagy a táncos hajszínével. Kísérletezzük ki mely szín a legmegfelelőbb a tökéletes összképhez. a rúzs legyen a legutolsó, amit felviszünk.
A narancs, piros, bordó és a rózsaszín ruhák még szebbek, ha színben hozzáillő rúzst teszünk fel. Az arany, ezüst árnyalatokhoz használjunk fagyosabb, fémes színeket. a több színű jelmeznél a világos testszínű a legmegfelelőbb.

Nincsenek megjegyzések: